Derde dag, Boekel - Gennep

24 augustus 2011 - Gennep, Nederland

Het is toch best wel zwaar, zo met 10 kilo op je rug, zoveel kilometer wandelen. We hebben hier en daar een blaartje, wat pijntjes, maar die smeren we met liefde weer weg. We zorgen goed voor elkaar.

Vandaag was weer bijzonder. Van boekel naar Gennep was het één lange weg. Maar onderweg was er geen één cafeetje, eetgelegenheid of iets dergelijks. Helemaal niets. Op een gegeven moment zien we een bankje bij een huis.  We willen graag even gaan zitten en vragen aan een man bij dat huis of dat even mag. Natuurlijk mag dat, zei hij en weer worden we zeer hartelijk ontvangen. We mogen gebruik maken van het toilet, er wordt koffie gezet en we krijgen zelfs koek bij de koffie. Hij verteld dat ze het zeer oude huis aan het verbouwen zijn tot een gezinswoning.

Dit was weer een bijzondere beleving. We zijn nu (na 30km) in Gennep aangekomen en gaan nu naar de griek, weer lekker eten. Morgen passeren we de Nederlands / Duitse grens.

1. Ina van Cromvoirt:
    24 augustus 2011
    Dag Wandelaars,
    Vandaag de naam van jullie site gekregen wat geweldig dat wij jullie zo kunnen volgen.
    Super!! dat jullie dit voor de voedelbank de rijglaars doen.
    Hopen dat er veel geld binnen mag komen.
    Veel succes verder en we zullen jullie volgen.
  2. John Rombouts:
    Goedemorgen Beste Wandelaars,

Ik heb helaas niet de kans gezien om jullie en met name Wim te zien voor het vertrek van de wandeltocht. Dus bij deze wens ik jullie veel plezier en succes met jullie initiatief. Veel goed weer gewenst en tot na de 4e september.

Gr.

John Rombouts
    OOG Waalwijk
  3. Corine Schaap:
    Goedemorgen wandelaars,

Wat fijn dat jullie elkaar zo steunen en dat onderweg mensen zo aardig zijn. Dat laatste is toch een verademing als je ziet wat er in deze wereld loos is.

Weer een hele goede dag gewenst en we blijven jullie volgen,

Corine Schaap
  4. Tiny en Gerard:
    goeiemorgen samen,

blij te horen dat het goed gaat, en ja fijn! dat jullie overal zo gastvrij worden ontvangen.
    Ons respect wordt groter na alle dagen met dit niet zo mooie weer!

fijne dag weer en loop ze met plezier,
    groetjes Gerard en Tiny
  5. Gerard R.:
    25 augustus 2011
    Still going strong. Zo juist Ida voor de tweede maal vandaag aan de telefoon gehad.
    Weer een dag zonder grote problemen, er wordt toch op één of andere manier gewaakt over jullie. Leuk dat Ida vanmorgen om 11.22 uur al even belde met de mededeling dat ze met z'n vieren de Nederlands-Duitse grens passeerden. Ze lopen nu dus bij onze oosterburen. Verder een compliment voor webmaster André Verhoof die het voor de volgers mogelijk maakt om op de hoogte te blijven van de actuele stand van zaken van dag tot dag. Mag ook best eens gezegd worden.
    Blijf ze vooral volgen en steunen, en nodig iedereen uit een financiële bijdrage te leveren voorhet goede doel.
    Gerard R.